شعله فریاد

من پنبه به گوش کرده بودم ناگاه آواز کسی شعله به گوشم بنهاد

شعله فریاد

من پنبه به گوش کرده بودم ناگاه آواز کسی شعله به گوشم بنهاد

هر که پولش بیش صدقش بیشتر

میگن مهریه "صداقه" 

خوب "ای که وگفتی یعنی چه!!!"

یعنی اینکه نشونه ی صداقت مرد هست در علاقه ای که به زن داره 

نفهمیدم 

خوب آی کیو! 

یعنی مرد اگه می خواد ثابت کنه به زن علاقه داره باید پول بسلفه  

وای خاک به سرم چی گفتم 

ببخشید منظورم این بود که پول تقدیم کنه به همسر دلبندش اونم با احترامات فائقه 

حالا یعنی هیچ راهی نداره 

نه 

اصلا راه نداره 

همینه که هست

خوب آخه شاید یکی بدبخت پول نداشته باشه باید بره بمیره 

این دیگه مشکل خودشه 

از قدیم گفتن 

هر کی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه 

یه چیزه دیگه هم گفتن تازه  

چی؟ 

گفتن

هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد 

چقد این قدیمیا چیز یاد ما بدن آخه! 

خوب باشه 

ولی آخه چه جوری میشه؟ 

چه جوری چی میشه؟ 

چه جوری میشه که پول نشونه ی صداقت باشه مگه میشه 

خوب دیگه همینه که هست 

آخه نمی شه 

چرا نمی شه 

آخه پولم شد ملاک 

اگه این جوری باشه که 

هرکی بیشتر  پول داره پس صداقت بیشتری هم باید داشته باشه 

اینو دیگه نمی دونم 

یعنی هیچکی نمیدونه 

ولی بعیدم نیست 

چرا که نه  

ببین الان برات اثبات می کنم 

بر اساس یکی از قوانین پاسکال!

اصولا! 

آدمایی که پولدارن خیلی لارج! تشریف دارن 

نه عقده ای تو دلشونه 

نه کمبودی دارن 

به همین خاطرم هست که اصلا دلیلی نداره دروغ بگن 

دروغ مال این فقیر فقرای بدبخت بیچاره ی عقده ای خاک تو سر! گدا گشنه هست!!! 

معلومه که اونا دروغ دغل زیاد تو کارشونه 

ولی پولدارای با کلاس و با شرف چی 

اصلا به خیالشون خطور نمی کنه بخوان دروغ بگن 

کلاه بذارن سر کسی 

کلاه کسیو بردارن! 

حقی رو ناحق کنن 

نا حقی رو ندیده بگیرن 

حالا فهمیدی چرا پول نشونه ی صداقته 

شیر فهم شدی 

آره واقعا 

از قدیم گفتن  

حرف حساب جواب نداره 

تازه یه چیزه دیگه هم گفتن 

چی 

هیچی ولش کن 

بعدا میگم

نظرات 3 + ارسال نظر
شاپور یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:04 ب.ظ

agha damet garm ba in sitet kheili alie matalebesho daram mikhoonam kheili jalebe zehne khalaghi dari damet garm bazam benevis kheili aalie be baghiye ham pishnahad mikonam bekhoonan

سلام دوست عزیز
ممنون از اظهار نظرتون
و ابراز لطفتون
راستی اگه بازم کمکی از من بر بیاد در خدمتم

امیر سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:30 ب.ظ http://www.jokname.blogfa.com

سلام وبت خیلی با حاله مطالبت هم جالبه

سلام دوست عزیز
ممنون از شما
لطف دارین
وبلاگ شما هم خیلی خوبه
موفق باشی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:46 ب.ظ http://neqzan.blogsky.com

سلام تیز بین جان...
تنها پشتوانه قانونی برا خانوما تو مملکت ما همین مهریه است در مقابل یه دنیا حق که در عین ناحقی به آقایون پیشکش شده...من اولش طرفدار مهریه کم بودمو همین حرفایی که شما می زنید ولی از وقتی رفتم دادگاه و این همه مرد نامرد دیدم فهمیدم که همون مهریه زیاد بهتره مگه مردا همون جور که پیامبر دوست داره با خانوماشون رفتار می کنند که مهریه خانوما مثل زمون پیامبر باشه؟ نچ

سلام دوست عزیز
چی بگم شایدم حق با شما باشه
ولی اینجوری هم که نمی شه
این می شه گرو کشی
این درسته؟
البته الان دیگه نمی دوم یه دنیا حق که می گین وجود داره یا نه
بله قدیما اینجوری بود
ولی الانم هنوز هست؟
فکر نمی کنم
این همه مرد که تو زندان میفتند به خاطر مهریه
با اون وضع رقت بار
اونم مطمئن باش پیغمبر نگفته
البته درسته مردا هم کم مقصر نیستند
منم گفتم که حقشونه
چک کشیدند دادند دست طلبکار
الان همه چیزمون به هم ریخته
یه جور دیگه شده
باید برگردیم به اصل خودمون
همه باید برگردند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد